MATES

11/10/2011 Anònim 1 Comments

Durant l'etapa de l'Educació Infantil el llenguatge matemàtic ha d'estar proper a la realitat dels nens i de les nenes, aplicant-lo a situacions de la seva vida quotidiana. Dins i fora de l'aula viuen i experimenten situacions que els ajudaran a entendre conceptes matemàtics.

- Amb el material divers que tenim a l'aula (mobles, joguines,...) poden relacionar els objectes entre ells a partir de les seves qualitats. Segons la propietat que escollim els nens i nenes comparen els objectes i els classifiquen:

  •  El més gran, el mitjà, el més petit.
  •  El més llarg, el més curt.
  •  El més gruixut, el més prim
  •  El més ample, el més estret
  •  El més tou, el més dur

    - Observen les formes que tenen els objectes propers i reconeixen algunes figures geomètriques (cercle, triangle, quadrat, rectangle, rombe).

    - Aprenen també a orientar-se en l'espai i a situar persones o objectes: 
    •  Davant de... /darrere de ...
    •  Dalt de... /baix de...
    •  Dins de... /fora de...
    •  Al costat de... / prop de... /lluny de...
  •  ...

    - Comencen a orientar-se en el temps, relacionant sempre el pas del temps amb els seus propis esdeveniments quotidians:
    • Abans, després.
    • Ahir, avui, demà.
    • El matí, la tarda, el vespre.
    • Els dies de la setmana, relacionant cada dia amb les coses que fem només aquell dia.
    • El calendari i els mesos de l'any, aprenent a reconèixer el mes en què estem.
    • Les estacions de l'any.

- Fan seriacions i seqüenciacions d'elements seguint el criteri d'ordre: primer, segon, tercer,...
  • Aprenen a comptar quantitats petites d'elements per saber quants n'hi ha i resolen mentalment situacions senzilles que impliquen afegir o treure, arribant al final del cicle a poder fer càlculs fins al nombre 9. Durant l'etapa d'Educació Infantil poden aprendre a recitar els nombres de memòria fins al 30 o fins al 40, però els seria molt difícil poder entendre i resoldre problemes amb aquestes quantitats.

Quan arriben a una conclusió podem demanar-los que ens expliquin com ho han fet per saber-ho (quines estratègies han utilitzat). Com en les altres àrees, en matemàtiques els nens i nenes poden permetre's d'equivocar-se i aprendre a partir dels seus errors.         


En aquesta pàgina us facilitem pàgines i recursos per treballar el llenguatge matemàtic amb els nens i nenes.


-quin número falta?  
  



Què falta?


Comptem

Formes


Busquem parelles


Construccions


Juguem


Cossos geomètrics

Tangram

mates






1 comentari:

  1. aurora magradat aquet dia tan fantastastic
    era molt divertit

    ResponElimina